O nas

Kilka słów o nas Marlena i Marek. Architektka i przedsiębiorca, trochę podróżnicy, trochę domatorzy. Postanowiliśmy połączyć nasze siły i stworzyć Hyttee projekt, który powstawał w naszych głowach przez wiele lat. Rozwijał się podczas wspólnych wyjazdów, wakacji, pracy za granicą oraz obserwacji najbliższego otoczenia. Wiele miesięcy dyskutowaliśmy, marzyliśmy i zastanawialiśmy się jak powinien wyglądać idealny wypoczynek oraz miejsce do niego. Uwielbiamy minimalizm i proste rozwiązania, jesteśmy zafascynowani technologią CLT (drewna klejonego krzyżowo), w której widzimy nieograniczone możliwości konstrukcyjne. Naszą ambicją jest promocja i rozwój Kotliny Kłodzkiej gdzie dorastaliśmy.

Kluczowym elementem podczas pracy nad projektem było znalezienie odpowiedniej działki. Chcieliśmy aby odpowiadała ona nam jak i gościom, którzy będą odwiedzać Hyttee. Poważne poszukiwania rozpoczęły się w 2017 roku. Rozglądaliśmy się po okolicy za idealnym miejscem. Niestety działki, które spełniały nasze bardzo wygórowane kryteria z powodu swojej ceny były całkowicie poza naszym zasięgiem. Z pomocą przyszli jednak nasi rodzice i zaproponowali oddanie niewielkiego nieużytku pośród pól uprawnych i w sąsiedztwie lasu. Gdy po raz pierwszy wspólnie stanęliśmy na łące, a raczej zachwaszczonym kawałku ziemi w Janowcu wiedzieliśmy, że nasze poszukiwania dobiegły ku końcowi. Rozległa panorama na Góry Sowie, Bardzkie oraz Przedgórze Sudeckie była argumentem nie do podważenia. Mogliśmy zacząć realizować nasze marzenia.

Dzięki swoim pasjom i zebraniu wspólnych doświadczeń, a przede wszystkim wieloletniej przyjaźni i zaufaniu mogliśmy stworzyć wyjątkowe miejsce.

Oddajemy w Wasze ręce dzieło naszej wspólnej, wyczerpującej lecz niezwykle satysfakcjonującej pracy.